מרענן: חמישה שייקים בריאים ליום מלא אנרגיה

    אתי קצבורג No Comments on מרענן: חמישה שייקים בריאים ליום מלא אנרגיה

    גם לגוף, חשוב שניתן התייחסות נאותה על הבוקר. לאחר שתיית כוס או שתיים של מים צלולים (כדי להחזיר את הנוזלים שאיבדנו בשינה), מומלץ מאוד להתחיל את היום עם משהו שיספק אנרגיה נקיה ומזינה למספר שעות – במיוחד עבורנו, האימהות העובדות בחוץ ובבית, שאף פעם לא יכולות לתכנן במדויק מתי הארוחה הבאה שלנו תהיה…

    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פצצה מהסוג הטוב: שייק בוקר מרענן ואנרגטי

    אנחנו יודעים שתמיד טוב להתחיל את היום על רגל ימין – ליטול ידיים, להודות לה' על עוד יום נוסף במתנה וללחוש תפילה קצרה להצלחתנו והצלחת ילדינו. וכמה זה חשוב ונותן את הטון לכל היום כולו!

    גם לגוף, חשוב שניתן התייחסות נאותה על הבוקר. לאחר שתיית כוס או שתיים של מים צלולים (כדי להחזיר את הנוזלים שאיבדנו בשינה), מומלץ מאוד להתחיל את היום עם משהו שיספק אנרגיה נקיה ומזינה למספר שעות – במיוחד עבורנו, האימהות העובדות בחוץ ובבית, שאף פעם לא יכולות לתכנן במדויק מתי הארוחה הבאה שלנו תהיה…

    שייק בריא ומזין על הבוקר היא אופציה נהדרת – עקב המרקם הטחון, קל מאוד למערכת העיכול לפרק אותו, והערך התזונתי נספג בקלות ברקמות. השייק הוא גם מהיר הכנה (צ'יק צ'אק בבלנדר מוט), נוח לאחסון (בקבוק אטום) וקונבנציונאלי מאוד לנשיאה(נכנס לכל תיק ולא תופס הרבה מקום).

    כדי למקסם את יתרונות השייק, ננסה להכניס בו כמה שיותר אבות מזון, כדי שיהיה לנו דלק לכמה שיותר זמן!

    אז בואו נראה אילו מוצרים בריאים כדאי לבסס עליהם את השייק שלנו – ומיד אחר כך – חמשת השייקים המנצחים! לרוויה ולבריאות.

    רכיבי בסיס מומלצים לשייקים:

    1. חלב שקדים – כדאי מאוד לבסס שייקים על חלב שקדים ביתי. הוא נטול כולסטרול, נטול התוספות ההורמונליות של חלב פרה, יש בו כמות קטנה יותר של שומן, הוא עשיר בסידן, ואם מכינים בבית – יש בו גם כמות לא מבוטלת של חלבון. הוא דל קלורי (פחות מ – 40 קלוריות לכוס) וקל לעיכול. והכי טוב, הוא נטול לקטוז – לכל אלה שרגישים למוצרי חלב פרה, קל ונוח להכין חלב שקדים לבד בבית – המשקאות הקנויים לרוב מכילים מעט מאוד ערך תזונתי, וממש לא כדאי להשתמש בהם, למתכון הבסיסי שלי: להשרות שקדים קלופים בכמות משולשת של מים, ולשפוך את המים לאחר שעה. אחר כך שוב למלא כמות פי 3 של מים, ולתת לשקדים להשרות מספר שעות (אפשר למשך הלילה). להוסיף כפית מייפל טהור, כפית וניל טהור וכפית סירופ אגבה (קונים בחנות טבע). לטחון בבלנדר מוט ולסנן – וזהו! יש לכם חלב שקדים מרענן שנשמר טוב במקרר למשך שלושה ימים, אך כדאי כמובן לצרוך במיידי כדי לא לאבד מהערך התזונתי.
    1. פשתן טחון אורגני– מומלץ להוסיף כף פשתן טחון לכל שייק שאתם מכינים. הפשתן הוא בין היתר מקור מצוין לסיבים תזונתיים שחיוניים מאוד לגוף. התוספת שלו לשייק גם עוזר לעבות את השייק ולתת לו מרקם נהדר. לא להיבהל מהצבע המעט כהה! זה לגמרי לא ניכר בתוך שייק.
    2. פירות טריים או קפואים – הכי טוב לבסס את השייק על פירות טריים או פירות קפואים שהוקפאו מיד לאחר הקטיף – כך הויטמינים נשמרים יותר. אמנם בטחינת השייק בבלנדר חלק מהויטמינים נהרסים, אך מה שנשאר – הוא חיוני וטוב לגוף, וככל שהפרי טרי יותר, זה יותר טוב.
      תוכלו להשתמש במגוון פירות העונה האהובים עליכם, אך כדאי מאוד לשלב פירות יער (ניתן לקנות קפואים ברשתות השיווק). פירות יער עשירים מאוד באנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) שתפקידם לנטרל את הרדיקלים החופשיים בגוף המאיימים על בריאותנו, ובכך הם מסייעים במלחמה נגד טרשת עורקים, סרטן ובעיות פריון, ועוד.

    ועכשיו…לשייקים! הנה חמשת המתכונים האהובים עלי במיוחד. תרגישו חופשי לשנות במינונים וברכיבים כדי שיהיה לכם הכי טעים שבעולם!

    1. תות – בננה

    בכלי עמוק תטחנו כוס חלב שקדים (כמובן שאפשר במקום מים או חלב פרה/עיזים – אך דיברנו על היתרון של חלב שקדים), כף פשתן טחון, חופן תותים קפואים או טריים ובננה. רק להסתכל על הצבע החי כבר מעורר אותנו!

    1. תות – מנגו

    הפייבוריט של הקיץ: כוס חלב שקדים, כף פשתן טחון, מנגו בשל ועסיסי, חופן תותים. כל כך מרענן וטעים! לגיון, תנסו להחליף את התותים לפטל או פירות יער – גם סופר טעים!

    1. קיווי – תמר

    עם טעם מיוחד ומעט אקזוטי, השייק הזה הוא תענוג אמיתי: כוס חלב שקדים, כף פשתן טחון, 2 קיווי, 2 תמרים. הירוק בעיניים פשוט מרהיב!

    1. בננה – בוטנים – שוקולד

    כוס חלב שקדים, כף פשתן טחון, כף חמאת בוטנים טבעית, בננה קטנה, קורט קינמון ולאוהבי השוקולד – כף קקאו אורגני משובח. יוצא טעם שוקולדי-חמאתי מעולה!

    1. שייק אלמונדו

    עם טעם אגוזי עשיר, השייק הזה הוא ממש פינוק: כוס חלב שקדים, כף פשתן טחון, כמה אגוזי מלך, כף סילאן, כף טחינה גולמית מלאה ותמר. (מי שאוהב- יכול להוסיף מעט ג'ינג'ר, קינמון ואגוז מוסקט). מעדן מלכים!  קחו בחשבון שהשייק הזה הוא יותר עשיר מבחינה קלורית, אז תכננו את המשך הארוחות שלכם לאותו יום בהתאם.

    לרוויה ולבריאות, ושיהיה לכם יום פצצה!

    רבקי אוסטרובר, קאוצ'רית להתפתחות אישית, מאמנת כושר ותזונה. [email protected]



    0 תגובות